Berätta vart du kommer ifrån...

Jag hade tänkt ängna detta inlägg åt att förklara vad som gjorde att jag valde att starta ett Uf-företag.
I slutet av ettan så kom en tjej till våran skola, Caroline hette hon. Hon berättade om hennes och hennes vän ners UFår, som var 2007, vad de hade gjort och hur de hade gått tillväga för att komma dit o.s.v. Någon vecka senare så fick vi lyssna på treorna, när de skulle redovisa vad de gjort i sina företag, egentligen samma sak som Caroline gjort men skillnaden var att de hade gjort det under det år som gott. Och ingen av de har verkade ha några positiva erfarenheter av att driva företagen, det var iallafall den uppfattning jag fick. Det hade varit det ena problemet efter det andra, det hade varit både och två konflikter, och de som startade som bästa vänner kunde i slutet av året vara bittra fiender...
 
 När jag gick ifrån dessa "föreläsningar" så kände jag att "aldrig, aldrig någonsin så ska jag starta ett UFföretag" och anledningen till det var att jag har ett enormt kontrollbehov, jag måste få veta vad alla gör, hur de gör och verkligen se till att det görs på rätt sätt, för om det inte skulle görs på rätt sätt så skulle jag behöva göra om allt deras arbete, och då så skulle jag ju lika gärna kunna starta ett eget företag, med bara mig själv.
Ändå så sitter jag nu här och är VD för ett förtag med 3st andra tjejer... Vad som har ändrats vet jag faktiskt inte, ingentig tror jag egentligen, tvyärr...
 
Ta idag t.ex min lärare sa till mig:
"Gå hem nu, Emma"  Vet ni vad jag svarde?
"Ja, jag ska. Snart. Vänta lite bara. Jag ska bara... "
jag ska bara, jävla Alfons Åberg...
Hur som haver så gjorde jag mitt "jag ska bara", lämnade ut allt som skulle lämnas ut och påväg hem så mötte jag min lärare som sa
"Du, gå hem nu. Inget mer "jag ska bara". Gå hem! Du behöver inte vara så duktig jämt"
Just när hon sa det så tror jag att jag fick en chock, vaddå inte behöver?! Det är är klrt att jag behöver vara duktig jämt, vad ska alla andra annars tycka om mig?! Vad ska de med mig till om jag inte är duktig jämt?!
Det som står ovan är det jag tänkt ut senare, det jag svarde var:
"Om jag inte gör det, så blir det ju aldrig gjort"
Det här tror jag är mitt stora problem, att jag måste vara duktig jämt. Det handlar inte om att jag behöver höra det hela tiden men om jag inte kan bevisa för alla andra att jag visst är duktig, att jag visst kan saker, hur ska de då veta att jag är det? Hur ska de kunna veta vad de ska med mig till? Hur ska de kunna veta vad jag kan  och vad jag inte kan?
 
Lite tankar bara som flödade och var tvunget att komma ut,
all my love
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0