Lördag!

(Båda bilderna är lånade från Johannas blogg)
 
Lördagen då... Mötte upp Sofia, Hanna och Elin vid ICA Luthagen eftersom jag hittar så otroligt dåligt i Uppsala så bestämde vi att vi skulle gå dit tillsammans. Senare visade det sig inte vara svårt alls! Det låg nästan mitt i emot min gamla praktikplats. Vi kom dit och i början var det ganska lugnt, det blev inte jättpanik så som jag föreställt mig (hej dagdrömmaren!) Men ändå så lyckades vi hamna efter i tidschemat med typ en halvtimme, vilket inte alls var konstigt då de hela tiden ville ändra på modellarnas hår. Om en modell fick lockar så skulle samma modell en timme senare ha rakt hår o.s.v Självförtroende stärkts ju inte av att vi såg flera förstöra oh ändra sitt hår senare. Jag kanske fixade 6 eller 7 stycken, fick mycket berömm och blev nöjd själv faktiskt! Vi år lunchen som serverades (fisksoppa, hur tänkte man där?!) och sedan fortsatte vi med PwC modellerna.
Efter det vart det genrep och jag hittade min deffenitiva nya favoritdesigner! Hon hade gjorde kollitionen MY, och designern hette My Sundberg, och hon var en av studetdesignerna (hennes klänning högst upp i bild.) Sedan fixade vi modellernas hår med extra hårspray o.s.v sedan blev middag, som var slut precis när vi kom ner så vi blev lite försenade men men. Kyckling och färskpotatis vart det iaf.
 
Sedan blev det en rad missförstånd mellan oss frisörer och arrangörer så när showen började gick jag, Maria, Sofia och Hanna ut och väntade på Sofias mamma som skjutsade mig till centralstationen och sedan tog jag bussen hem.
 
Vi fick även en goodiebag som tack för hjälpen så jag tänkt visa nu, men telefonen (som i detta fall är min kamera) vill inte sammarbeta med mig just nu så den får ni se någon annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0