Om du är jag, men vem är du?

En svag människa sparkar på den som redan ligger
En stark människa hjälper den liggande upp

En liten person trampar på andra för att ta sig upp
En stor person lyfter andra så de också blir större

En missnöjd person försöker lyfta fram fel hos andra
En nöjd person försöker lyfta fram det positiva hos andra

En elak person skrattar åt andra
En snäll person skrattar med andra

En avundsjuk person gottar sig i andras olycka
En välvillig person gläder sig åt andras lycka


Jag tror att allt händer av en anledning. Människor förändras så att jag kan lära mej att släppa taget, saker går fel så att jag uppskattar sakerna när de är rätt, jag tror att lögner sägs till mej för att jag ska lära mej att uppskatta sanningen och försöka vara så sann jag bara kan, och genom det lär jag mej att lita på någon annan än mej själv, och ibland faller bra saker isär så bättre saker kan sammanfogas och hända mej…Det är så lätt att såra. Lättare än du tror. Ett överlägset hån,några tanklösa ord,du kanske inte menar,kan påverka mer än
du vet och ge en människa känslan av ensamhet.Det är så lätt att glädja,lättare än du tror. Ett vänligt leende,några
uppmuntrande ord,sagt i en vänlig ton,kan värma mer än du vet. Så kanske vi skall starta i dag och visa litet kärlek.


 

Allt medan vi blir äldre, lär vi oss att vissa personer som vi trodde att aldrig skulle strunta i oss, helt säkert gör just det en dag.
Ditt hjärta kommer att brista, troligen mer än en gång och det blir svårare för varje gång.
Även du själv kommer att ha sönder hjärtan - kom då ihåg hur det kändes när ditt eget gick i bitar.
Du kommer att gräla med din bästa vän.
Du kommer att söka tröst hos en ny älskare, på grund av vad den förra låtit dig gå igenom.
Du kommer att gråta över att tiden går för snabbt och med tiden kommer du att förlora någon du älskar.
Så, ta för många foton, skratta för mycket och älska som om du aldrig blivit sårad, för om du så bara grubblar i 60 sekunder, är det en minut av för evigt förlorad lycka.
Hitta en pojke som säger att du är vacker och inte att du är bra, som ringer upp dig även om du slängt på luren, som stannar uppe bara för att se dig sova.
Vänta på pojken som kysser dig i pannan, som har lust att visa upp dig för hela världen om du så bara var iklädd en säck och som håller din hand inför sina vänner.
Vänta på honom som regelbundet påminner dig om hur mycket han älskar dig och om vilken tur han har som får vara med dig.
Vänta på honom som säger till alla sina vänner: ' Det är hon... '


 

Älska de du kan.
Rör vid de du kan nå ut till.
Även i de lugnaste vatten drunknar man.


 

Hade svårt att få ihop en hel och sammanhängande text den här veckan, ni får ta den smällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0