Kanske var det bara små små moln

Gud vad fantastiskt det måste kännas för er att läsa en så fantastikt uppdaterad blogg?! Får fasen se till att skärpa mig nu alltså! Men det kommer nog att gå bra nu när vi (äntligen) ska få egna datorer i skolan :)
I helgen var det en riktigt marknadshelg, i lördags så var vi på rocklundamarknaden i Västerås och i söndags var det dags för vetranmarknaden i Eskilstuna :) Jag handlade på som vanligt, det inlägget tidsinställer jag dock tills imorgon mitt på dagen. Imorgon ska jag också försöka komma ihåg att både ta med mig min kamera och knäppa lite kort.

Annars så rullar skolan bara på som vanligt, nästan. Jag har som inviduellt val valt svenska 2 och engelska 2, vilket jag inte alls ångrar men det som stör mig är den svenska uppgiften som vi har fått. Vi ska skriva ner den senaste boken vi läste, berätta vad man fick ut av att läsa den samt varför man läser böcker överlag. Men vaddå varför? Varför kan man bara inte få läsa en bok bara för läsandets skull? Måste man ha ett syfte med att läsa en bok? Jag tycker om att läsa böcker, speciellt när det är vädigt stressigt runt omkring mig. Då älskar jag att få krypa upp i min fåtölj och försvinna in i en annan värld i en timme eller två. Sen är det såklart bra att läsa böcker då man utvecklar både sitt tal och sitt eget skrivande, man lär sig nya ord och beroende på vad för bok man läser så kan man ju också lära sig en hel del.
Men...
vänta nu lite....
Har inte jag nu gjort min svenska läxa? Jo jag tror fan det.
Lycka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0