Jag skulle ge upp "förevigt" om jag bara fick röra dig en gång till...

Imorgon börjar skolan, om jag vill dvs... Jag kan välja att gå upp imorgon och starta ett helt nytt liv, hur många har den möjligheten?  I mitt nya liv så kommer jag att hamna ett år efter "min åldersgrupp" men också så kommer jag kanske att bli lyckligare, trivas bättre och bli florist, en liten dröm som alltid funnits där.
Jag kan oxå välja att ligga kvar i sängen och sova lite längre, och börja skolan på måndag då gå kvar med "min åldersgrupp", fortsätta resan och letandet efter mig själv och bli frisör.
 
"Tänk" och "Om" är två ord som inte är särklidt farliga som ord kan vara. Men sätta ihop dem sida vid sida och de har makt att förfölja dig för resten av ditt liv: Tänk om? Tänk om? Tänk om?
Jag vill inte gå runt och tänka "tänk om? Hur hade mitt liv sett ut då? Vill jag verkligen börja om från noll en gång till, jag minns fortfarande hur extremt jobbigt jag tyckte att det var förra gången..."
 
Jag har verkligen försökt att rannsaka mig själv hela sommaren, vad vill jag? Vart blir jag lycklig? Vad fattas i mitt liv för att jag verkligen ska må bra? Det är väldigt lätt att bara klistra på ett leende på morgonen, vara tyst och vara alla tillags, men är det den personen av mig själv som gör mig lycklig? Vill jag sitta i mitten av klassrummet och vara en "medelmåtta" som inte säger något utan bara hänger med överallt, och vars värsta madröm är att "trampa någon på tårna"?
Varje gång som jag tror att jag har bestämt mig så kommer någon och frågar, är du säker på det här nu? eller ännu värre, börjar sin mening med "tänk om..." Jag har alltid haft förbannat svårt att bestämma mig och jag har gjort fler tusen plus- och minus listor under sommaren bara för att försöka komma fram till något, men allt som är positivt med den ena skolan blir negativ på den andra och visse varse...
 
Just nu har jag bestämt mig för att gå kvar och bli frisör...
Jag hör av mig senare om jag ändrar mig igen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0